Friday, September 18, 2009

~~ BM karangan ~~

mengapakah saya perlu menulis karangan dengan mengguna BM?????
mengapa???
ini semual pasal Ze Lene.....
saya sudah lama tidak menulis karangan BM....
Ze Lene, sekarang saya sudah mahu mula karangan saya....
jangan terkejut ya.... ^^

Sejak kebelakangan ini, cuaca di Kampar sangat sejuk. Akan tetapi, hari sebelum ini dan hari ini sangat sejuk. Oleh hal yang demikian, semalam saya telah jatuh sakit. Semalam, saya mengulang kaji sehingga pukul 3am baru tidur. Zelene juga meneman saya mengulang kaji sehingga larut malam. Dia memberitahu saya bahawa dengan adanya temanan saya, dia baharu ada '' mood '' mengulang kaji. Saya sepatut menerima kasih dia kerana menemani saya atau dia yang seharusnya menerima ksaih saya? Sebenarnya, sebelum saya makam malam saya berasa sangat letih dan hendak tidur. Akan tetapi, selepas saya makan bubur dan makan ubat, saya berasa sangat bersemangat untuk terus mengulang kaji kerana hari saya perlu menduduki ujian 'computer studies'. 'Computer studies' merupakan mata pelajaran yang saya sangat takut dan tidak mempunyai minat. Apa yang boleh saya buat, mata pelajaran ini mesti diduduki oleh semua siswazah UTAR. Dengan ini, saya perlu lulus dalam mata pelajaran ini jika tidak saya mesti menduduki mata pelajaran ini pada sem yang akan datang. Saya tidak boleh membazir wang ibu bapa. Saya tidak boleh membazir masa saya sendiri. Saya tidak boleh membazir tenaga saya. Minggu depan saya akan menduduki ujian yang terakhir. Selepas itu, saya sudah boleh menggunakan masa saya selama dua minggu untuk makan angin, bertemu dengan rakan-rakan saya. Satu minggu lagi saya sudah boleh balik ke kampung, Pulau Pinang, tempat yang saya paling rindukan. Saya sangat merindu rumah saya, bilik saya, katil saya, makanan di PP dan kawan karib saya yang sudah lama kami tidak berjumpa. Saya merindu KAMU SEMUA. Selama saya berada di sini sudah ada banyak masalah yang telah berlaku. Lupakan masalah yang sudah lama berlaku dan mulakan hari yang baru dengan hati terbuka. Hal ini demikian kerana, pisang tidak akan berbuah dua kali!

Ze Lene, karangan inilah yang saya boleh menulis setakat ini. Sila maafkan saya. Saya masih mentah umur. Saya akan terus berusaha dalam BM kerana saya tahu BM saya sangat teruk. Jika mahu terus tinggal di M'sia, kita haruslah belajar BM, BI dan BC dengan baik dan menimba ilmu pengetahuan yang baru, jangan seperti katak di bawah tempurung. XD

No comments:

Post a Comment